Logopeda
Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie w nauce czytania i pisania.
Wpływ zaburzeń mowy na trudności w nauce przejawia się
w przedmiotach, które wymagają od dziecka poprawnego pisania i czytania oraz wypowiadania się. Dzieci z wadami artykulacyjnymi popełniają te same błędy nie tylko w mowie spontanicznej, ale również w czytaniu i w pisaniu.
W naszej szkole zajęcia odbywają się w wymiarze 1-2 godzin w tygodniu dla danej grupy. Grupy zajęciowe liczą 2-4 uczniów. Prowadzone są również zajęcia indywidualne i łączone. Oddziaływania logopedyczne dostosowane są do potrzeb – rodzaju wady, wieku, możliwości psychofizycznych uczniów i opierają się na psychologiczno-pedagogicznych podstawach procesu nauczania-uczenia się. Podczas zajęć wykorzystywane są metody oparte na zabawie oraz nowoczesne formy terapii tradycyjnej i multimedialnej.
Terapia logopedyczna jest procesem długotrwałym. Jej skuteczność zależy od współpracy logopedy z dzieckiem oraz rodzicami. Zajęcia z logopedą nie są wystarczającym elementem terapii. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem.
W tym celu logopeda po każdych zajęciach wkleja w zeszycie ucznia zestaw ćwiczeń, jakie powinien wykonywać codziennie do kolejnego spotkania. Brak ćwiczeń to brak postępów w terapii. Optymalny czas codziennych ćwiczeń to co najmniej 15 minut. Rodzice mają również możliwość uczestnictwa w instruktażu dotyczącym ćwiczeń z dzieckiem w domu. Logopeda udziela wszelkich odpowiedzi na pytania podczas co miesięcznych zebrań z rodzicami.
Godziny pracy logopedy Poniedziałek 8:00-11:30 Wtorek 7.10 - 10.35 Środa 7.10 - 11.30 Czwartek 7.10 - 9.40 Piątek 7.10 - 9.40 i 10.45 - 11.30 |
mgr Dorota Błażewska |
Gabinet logopedyczny to dla dzieci miejsce nie tylko żmudnych ćwiczeń, ale także świetnej zabawy, nauki i rywalizacji.
Przed lustrem dzieci chętnie ćwiczą narządy artykulacyjne, ponieważ wiedzą, że sprawna buzia i język to podstawa prawidłowej wymowy. Pani logopeda również z nami ćwiczy!
Wiemy jak ważne jest prawidłowe oddychanie, dlatego je również ćwiczymy. Pamiętamy, że w czasie spoczynku oddychamy nosem. Dzięki takim ćwiczeniom wzmacniamy mięśnie oddechowe. Lubimy wiatraczki, słomki, piórka i dmuchajki.
Aby było jeszcze ciekawiej, w trakcie terapii logopedycznej wykorzystujemy komputer i rozmaite programy multimedialne. Dzieci uwielbiają Mówtaki i inne dziwne stworki, które mobilizują je do utrwalania prawidłowej wymowy ćwiczonych głosek.
Nasze zajęcia nie skupiają się jednak wyłącznie na ćwiczeniu poprawnej wymowy. Doskonalimy czytanie, analizę i syntezę wzrokowo-słuchowo-ruchową, rozwijamy pamięć, koncentrację, spostrzegawczość i słuch fonematyczny. Bawimy się przy muzyce. Nie zapominamy o pamięci słuchowej i wzrokowej.
Na zajęciach, tak jak w życiu, raz wygrywamy, raz przegrywamy. Znamy więc zarówno smak zwycięstwa, jak i gorycz porażki. Nie załamujemy się, ćwiczymy hart ducha i pamiętamy, że tylko wytrwała praca
i systematyczność prowadzą nas do osiągnięcia zamierzonego celu!